första intrycket - tresemmé



Jag har nu provat mina nya schampoo & balsam från Tresemmé, och tänkte skriva lite kort om mitt första intryck av dem!

Anti Breakage Schampoo
Jag blev lite förvånad när jag hällde ut en klick av schampoot i min hand, det är som en gelé, en rinnig, genomskinlig gelé! Har aldrig sett ett genomskinligt schampoo innan. Det luktar gott, men väldigt svagt. Håret blir ganska strävt när man masserat in det i hårbottnen, det känns torrt och tovigt. Vilket jag tycker är lite konstigt, eftersom det är anpassat för torrt och skadat hår. Så detta shampoot blev jag inte så imponerad av..

Moisture Rich Conditioner
Balsamet däremot, OH MY GOD! Detta är inte genomskinligt, utan ser ut ungefär som andra balsam, fast inte lika tjockt. Det luktar likadant som schampoot ungefär, också ganska svagt. Känslan och konsistensen är helt underbar och det redde ut alla tovor direkt. Det är väldigt utredande! När jag sköljde ur det efter ca två minuter kändes det som jag hade gjort en inpackning, håret är mjukt och fritt från tovor! Kärlek vid första ögonkastet! :D Väldigt väldigt imponerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0